Nieuwe kennis & acties
We willen kennis direct omzetten in actie. Alle updates van, voor en door betrokken van het Kennisactieprogramma Water worden op deze website geplaatst. Wil je zelf updates delen met betrokkenen?
Hoe kan ik succesvolle initiatieven opschalen in mijn organisatie?
Projecten op het gebied van meervoudige waardecreatie zijn nu nog vaak een uitzondering en kunnen soms ook alleen plaatsvinden vanwege die uitzonderingspositie. De bedoeling is ...
Collectieve Systeemanalyse
Collectieve systeemanalyse Terug naar Waardegenerator Nut en ondersteuning Gebruik Praktijkverhalen Klik op de afbeelding om deze te vergroten Nut en ondersteuning Meervoudige Waardecreatie Een collectieve ...
Wezenlijke Winstpunten Aanpak
Wezenlijke Winstpunten Aanpak Terug naar Waardegenerator Nut en ondersteuning Gebruik Praktijkverhalen Nut en ondersteuning Meervoudige Waardecreatie De Wezenlijke Winstpunten Aanpak is gericht op triggeren en ...
Human Centered Governance
Terug naar Waardegenerator Nut en ondersteuning Gebruik Praktijkverhalen Klik op de afbeelding om deze te vergroten Nut en ondersteuning Meervoudige Waardecreatie Human-Centred Governance is een ...
Tijdlijnmethode
Tijdlijnmethode Terug naar Waardegenerator Nut en ondersteuning Gebruik Praktijkverhalen Klik op de afbeelding om deze te vergroten Nut en ondersteuning Meervoudige Waardecreatie De tijdlijnmethode helpt ...
Hoe kunnen we leren onderdeel maken van de organisatie?
Vanwege een steeds veranderende omgeving, moeten ook organisaties voortdurend veranderen. Dat hoeft niet altijd om grote veranderingen te gaan. Om te kunnen veranderen moet een ...
Hoe kunnen we leren van integrale projecten?
Meervoudige waardecreatie vindt vaak plaats in samenwerkingsprojecten met andere organisaties. We noemen dat integrale projecten. Vaak hebben dit soort projecten een incidenteel karakter. Hoe kunnen ...
Dynamische leeragenda
Dynamische Leeragenda Terug naar Waardegenerator Nut en ondersteuning Gebruik Praktijkverhalen Figuur 1: Voorbeeld van een belemmering die wordt omgezet naar een tweede-orde leervraag (Van Mierlo ...